07:57 Blandade bilder från förra veckan

I början på förra veckan fick jag hem min nya musmatta! Klippte ihop en bild på Kanye West med hans bästa tweets och beställde en musmatta och ett print på denna legendariska kombo.

Blev även klar med kursen i Technical WritingMoscow Institute of Physics & Technology. En väldigt lärorik kurs som jag rekommenderar för de som ska arbeta med tekniskt skrivande, men också en tung sådan. Fick plugga ordentligt!

I mitt rum nu är det höstliga känslor med en slinga med gula löv och två ljusslingor.

Mådde inte så bra i början av förra veckan och min älskade var självklart med mig varje dag.<3

Som tack fick han äta upp min McFlurry daim som de glömt lägga daim i..

Organiserade en massa småsaker innan helgen, bland annat så fixade jag med min kalender. Har en superbra kalender med sidor för allt möjligt förutom datum: to do-listor, habit tracker, måltidsplanering och träningsschema. Fyllde i det relevanta inför ”mitt nya liv” haha.

Fredag morgon började som vanligt med ett besök hos min psykolog. Ett fint sådant! Vi pratade om gamla och nya vanor, hur jag ska lyckas med min förvandling och vad jag vill uppnå med den.

Fyra saker jag alltid har med mig: energidryck, vattenflaska, cigg och tändare, kalender.

Rökte utanför psykiatrin i väntan på skjuts och funderade över hur vi kan skicka människor till månen men inte skapa relativt billiga strumpbyxor som håller mer än 10 min?

Det här är för övrigt min kalender! Har designat den själv, på baksidan är en bild på mig & Dilla från i somras. Självklart är den komplett genom ett cringe-citat som jag vet att Sandra kommer ha väldigt roligt åt i alla fall.

Busen var på lekhumör efter att ha fått varit själv några timmar när jag & mamma var på Ekohallen under Black Friday. Köpte lite småsaker jag ska visa framöver men fick avbryta resten av de planerade besöken för jag fick lågt blodtryck och trodde i vanlig ordning att jag höll på att bli galen när det slog till.. usch.

Gjorde i ordning min adventsljusstake inför första advent på söndagen! Fått tag på riktigt fina ljus i år tycker jag ☺️

Pyntade även min minigran som jag köpte på Ekohallen, samt sprayade den lite med silverfärg. Är inne i en period där jag vill pynta med vitt, silver och duvblått.

På kvällen åt jag (& Dilla såklart) morotskaka framför en film

Nämligen The Truman Show som är en klassiker jag inte sett tidigare! Jag gillade den mycket men min pappa somnade så han ger den nog inte 5/5 🙂

Åt middag i form av en baguette värmd krispig i ugnen med majonnäs och grillad kyckling

Innan jag och min lilla familj tittade på nya komedin The BossNetflix. Min favorit Melissa McCarthy har huvudrollen, men den var inte lika rolig som hennes filmer brukar vara. Kändes lite väl överdriven ärligt talat. Men absolut en okej film att slötitta på.

I lördags skulle jag gått på flera julmarknader men fick ett ångestanfall som tvingade mig att ställa in.. Istället tjurade jag i soffan över att inte kunna spela Evil Within 2 för att jag fastnat på en svår boss..

Så kom mörkret vid fyratiden och med det en semla, julfilm på Netflix (A Castle for Christmas, helt okej och rätt mysig) och häng med föräldrarna.

Lille hjärtat somnade skönt i mitt knäveck.

Sen bakade jag american white chocolate chip cookies innan resten av kvällen tillbringades framför nya Gossip Girl. Inte lika bra som originalet men jag gillar den ändå.

Idag när jag skriver detta är det söndag och första advent. Började morgonen med en liten sovmorgon till halv nio följt av tända ljus, Gossip Girl och lermask från Emma S som adventsmys.

Följde upp lermasken med den här sheet masken från Garnier. Rekommenderar MYCKET! En av de bättre sheet maskerna jag testat: en riktigt lugnande fuktbomb med bland annat hyaluronsyra och kamomill. Kändes även kylande på huden. Lätt värd ett köp då den inte var särskilt dyr heller! Tror jag betalade cirka 30-40kr.

Nu ska jag ta tag i livet genom en dusch, att lasra benen, julbaka (pepparkakor! Eventuellt lussekatter med om orken finns) och en promenad. Nya livet har ju börjat 😉

Puss & kram ❤️

Lämna en kommentar